7 Eylül 2012 Cuma

Kuru biber, patlican dolmasi

   Bugunku yazimda kuru biber ve patlican dolmasi nasil yapilir ondan biraz bahsetmek istiyorum.. Aslen izmirli olmamiza ragmen bunu cok guzel yaptigimi iddia edebilirim sanirim :)) Rahmetli annecigim babamla yeni evlendiklerinde cok yer degistirmisler bir donemde hatayda kalmislar, o zamanlar ordaki komsularindan boyle guzel dolma yapmayi ogrenmis. Gercekten annem cok guzel yemek yapardi, her yiyen takdir ederdi. Bizde kizlar olarak birazcik cekmisiz annemize :)) hatta esim sagolsun her zaman der " senin yemeklerinin lezzetini hic bir yerde bulamiyorum" diye birde simartir beni :)) Aslinda malzeme olarak normal dolma icini kullaniyorsunuz ekstradan baharat,aci ve sarimsakla tatlandiriyoruz. Ne kadar aci olursa lezzeti daha cok artiyor benden soylemesi :)) Tarif ver resimler asagida :)))


             Antep usulu kuru biber, patlican dolmasi

Yaklasik 20 er adet kuru patlican ve biber
Yarim kilo kiyma
2-3 tane kuru sogan
5 dis sarmisak
2 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi biber salcasi (acisini salcanin olcusune gore ayarlayabilirsiniz, cok koyarsaniz acisi bol olur)
2 su bardagi pirinc
1,5 cay bardagi sivi yag
Karabiber, kimyon,tuz, aci biber
Maydanoz ve nane ( istege gore )


Kuru patlican ve biberleri suya koyup hasliyoruz, sonra suzup bir kenara cikariyoruz. Soganlari ve sarimsaklari bir kaba ince ince dogruyoruz, geri kalan malzemeleri icine ekliyoruz, guzelce karistirip ic malzememizi hazirliyoruz.


























   
        Benimkiler yaprak sarmasinida cok sevdigi icin uzerine sarma dizdim biraz, boylece tadi sarmalarada geciyor tavsiye ederim..




Son olarak uzerine sulandirilmis salca ve icine biraz yag koyuyoruz parlasin diye dolmalarimiz ( yada hazir domates sosuda kullanabilirsiniz )



   En son olarakta uzerine bir tabagi ters cevirip koyuyoruzki sarmalar dagilmasin ve dolmalarin icindeki icler cikmasin diye ..



Yemegimizin son hali budur afiyet olsun :)))


13 yorum:

  1. bana gore bugun sizde ziyafet var.Cok severim kuru dolmayi zaten sizde nefis yapmissiniz gorutuden belli.
    ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen oyle bence yemeklerin krali dolmadir :))) Cok tesekkur ederim teveccuhunuz efendim :)) Sevgiler...

      Sil
  2. Mükemmel gözüküyor.Sitenizi çok beğendim. Bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim her zaman beklerim. Sevgiler...

      Sil
  3. Sayfandan yutkunarak ayriliyorum:)) ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim ozlettin kendini her zaman beklerim :))) Sevgiler...

      Sil
  4. Tatli dilli arkadasim . Benim shopping danismanim masallah eline saglik olsun..
    Izmirliysen zaten ellerin altin demektir.
    Allah rahmet etsin annene nur icinde yatsin.
    Aldim en sondaki tabagi kendi evimdeki gibi..
    Sevgiler canim benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim asil senin dilin tatli, biz senin yaninda hic kaliyoruz valla. Allah razi olsun guzel dualarin icin, ins bir gun bir araya gelicez ozaman sana yaparim istedigin herseyden Allahin izniyle :))))

      Sil
  5. yaaa bu ne ya :((
    acayip canım çekti , öyle güzel gözüküyorki
    yutkunuyorum şu anda
    gidip malzemelere bir bakayım bari :)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim kos yap hemen sende :)) Simdiden afiyet olsun diyim bende :)) .Sevgiler....

      Sil
  6. Yakin olsak size misafirlige gelir ustune bir de yuzsuzluk yapip bu dolmalardan isterdim. Ama ben California'dayim siz New Jersey' de bari ayni eyalette olsaydik:))) ELlerinize saglik enfes gozukuyorlar!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske yakin olsaydikta misafirlige gelseydiniz gercekten :)) Hayallerimdeki sehirdesiniz ins seneye yazin gelip oralari gezmeyi planliyoruz esimle, hala orda olursaniz belki ben surpriz yaparim size :))) Sevgilerimi gonderiyorum canim :)))

      Sil
  7. Ellerine saglik becerikli ablam benim:))))
    Ben ne zmn ablama tatile gitsem karsilama yemegi olarak kuru dolma beni bekler:)
    Yanliz bu sefer enginar koymamissin tad versin diye yinede harika gozukuyor.
    Yakinda geliyorum kurulari hazirla:))

    YanıtlaSil

Tesekkur ederim :))