14 Şubat 2013 Perşembe

Pastirma yaptim :))

   Size pastirma yaptim desem inanirmisiniz :)) Gercekten yaptim, ben iyice astim kendimi diyip havalara giricem :)) Normal yemegi her kadin yapar arkadas biz degisik olsun dedik yapilmayani yapalim :))
   Saka bir yana valla tadida super oldu. Nerden cikti diyceksiniz bu pastirma yapma isi anlatiyim hemen, benim miamide yasayan bir kardesim varya hani cok onceki postlarda bahsettigim ( aslinda simdi orlandoya tasindida kafaniz karismasin diye miamideki diye hatirlatiyorum ) iste onun pastirma sevgisiyle basladi bu is :)) Hatta oyle cok seviyorki gitti kayserili bir es buldu kendine ( bu laftan sonra beni oldurecek orasi kesin :))) ama velhasili kelam bu kardes kayserili esi aldida kayseride oturmuyorlarki hergun pastirma yesin.
    Kendisi amerikada ikamet ettigi icin pastirmada turk marketlere turkiyenin iki kati fiyatla geldigi icin, oda yapmaya karar verdi. Biraz arastirmis nasil yapiliyor diye sonra bizimki yapti bir gun, ama ilk deneme oldugu icin et kuruduktan sonra cok fena kokuyor ya ben bu eti bozdum herhalde diyip ilk seferde atmis bizimki :)) Ama durmadi bir daha denedi tum asamalari tek tek yapinca harika bir pastirma elde etti, inanin hazirlardan hic bir farki yok vede cok zahmetli birseyde degilmis. Ondan sonra bana yap diye kafami yemeye basladi en son ablamlar ona gittiginde yapmis bizim kizlarda bayilmis tabi bana donduklerinde hadi bizede yapalim dedik ve bu sefer yaparken asama asama resimledim ki sizlere aktarabilmek icin efenim :))

   Gerekli olana malzemeler

Istediginiz kadar yagsiz dana eti parca olacak
Fenugreek ( turkiyedekiler pastirma baharati diye bulabilirler bu amerikada yasayanlar icin )
Kirmizi acisiz toz biber
Bolca adi tuz ( Tuzun coklugu etinize bagli )



       Duz genis bir tepsiye aluminyum folyomuzu serip uzerine tuzlarimizi guzelce yayiyoruz.





     Ardindan etlerimiz cok kalin olmiyacak sekilde hazirlayip ustlerine bicagin ucuyla kesikler atiyoruz ki icinede tuzumuz rahatca isleyebilsin diye.






   Etlerimiz bu sekilde tuzumuzun ustune yerlestiriyoruz





     Uzerinide tuzla hicbir yeri gorunmiyecek sekilde ortuyoruz, benim tuzum az gelmisti aslinda daha cok gomulmesi lazimdi sonradan alip ilave ettim ama ilk yaparken cektigim icin bu resimi koymak zorunda kaldim, yani siz guzelce doldurun ustunu.




   Daha sonra bu etlerin ustune aluminyum folyo koyup uzerine yine boyle bir tepsi koyun. Bu tepsinin bir kosesini hafif yuksen bir yere koyup egim saglayin ve o tepsinin uzerinede agirlik koyun evde ne varsa agir olan ben yag tenekesi vardi onu koymustum. Kusura bakmayin o halinin resmini cekmeyi unutmusum ama cok birsey yok sadece yapmaya calistigimiz tepsiye egim verip ustune agirlik koyarak etin ezilmesiyle suyunun cikmasini saglamak, kolay kurumasi icin.





   Gordugunuz gibi ertesi gunu tuzlar etin suyuyla boyle islaniyor ve o yaptigimiz egimde biriken sulari dokmeniz gerekiyor.






   Bir gun o tuzda bekleyen etlerimizi o islak tuzdan arindirip, ertesi gunu tuzunu degistiriyoruz ayni ilk yaptigimiz islem gibi alta tuz serip etleri yatiriyoruz ve tuza gomuyoruz





  Simdi bu sekilde bir hafta etlerimizi bekletiyoruz tabiki yine tepsimizi egimli yapmayi ve ustune agirliklarimizi koymayi unutmuyoruz.




   Bir hafta sonunda etlerimiz iyice kurumus ve tuzun icinde pismis bir halde oluyor. Size uyarim sakin eti koklamayin cok kotu bir kokusu oluyor bu evrede iste kardesimin koklayip attigi zaman buymus :))




    Etlerimizi tuzdan arindirip temiz bir kaba koydugumuz suyun icinde bir gun bekletiyoruz ki tuzundan arinsin azicik diye




       Bu sekilde bir gun bekliyor




       Sonra etlerimizi havlu kagitla guzelce kuruluyoruz ki suyu gitsin diye





   Sonra bir ip yardimiyla goruldugu sekilde bir hafta suresince evin kuru bir yerine asiyoruz




   Bu uc kafadari suyla karistiriyoruz oranlarini sorarsaniz ortada duran kirmizi toz biberin tamamini koyduk biz cemen otundan cok fazla koymadik cok kokmasin diye karabiberide goz karari ayarlayabilirsiniz.





   Soyle bir karisim cikiyor ortaya, bunu elimizle etlerin uzerine hic bir acik yer kalmiyacak sekilde siviyoruz.




  Sonuc boyle bir sey olucak sonra bunlari yine asip bir kac gun daha cemeninin kurumasini bekliyoruz ondan sonra pastirmamiz yenmeye hazir bir hal aliyor.




                Ilk denememe gore tadi cok guzeldi hepinize afiyet olsun :)))






 

    Buda kiz kardesimin yaptigi o biraz daha profesyonel olmus tabiki nede olsa kayserili esi var :))

17 yorum:

  1. Valla helal olsun diyecek sozum yok hakikaten...bolca alkisss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecigim cook tesekkur ederim canim, ama inanki cokta zor bir sey degilmis :)) Helede sizin gibi hamarat hatunlat bunu gozu kapali yapar inan. Cook opuyorum.

      Sil
  2. Bence de ikinize de helal olsun, ne guzel ikinizde sabirli hatunlarmissiniz beklemissiniz o kadar gun :) sabirli olmanin yaninda da 10 parmaginizdan cesitli yeteneklerinden fiskiriyor olmasi bir tesaduf degilmis bununla birlike idrak etmis olduk ellerinize saglik olsun selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdancigim canim cok tesekkur ederim o kesinlikle senin guzel gorusun :)) Cok opuyorum.

      Sil
  3. ellerine sağlık canım...
    ben pastırmaya bayılırım :))
    çok zor olmalı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canim ya inanki cok zor degil, bende cok severim pastirmayi :))

      Sil
    2. Süpersiniz denemek isterim Tabi bu iş kurban bayramında denemek kendi kurbanlık etimizle daha başka olur...
      Ellerinize sağlık
      Bana da beklerim
      www.gullerledikis.blogspot.com

      Sil
    3. Cok tesekkur ederim, haklisin en iyi denenicek zaman kurban bayrami olur :)))

      Sil
  4. süpersiniz maşallah blogunuzu çok beğendim Allah başarılarınızı daim etsin :))

    YanıtlaSil

  5. Canim Ablacim,
    Bu posttan sonra cvp yazma hakkim dogmus ben gormemisim gecte olsa yazayim dedim ablam kirilmasin:))))oncelikle arada bana yapilmis bir iltifat varsa onlar icin tesekkur ederim(ben pek goremedimde:)))ayrica sevgili kayserili kucacigimi bulmama siz vesile olmustunuz onuda hatirlatayim dedim:)
    Dedigin gibi Ablacim,kayserili esinin olmasi cok pastirma yiyecegin anlamina gelmiyor hatta benimkine de pastirmayi ben sevdirdim diyebilirim:)(o kadar ki su anda 3 adet big size pastirmamiz tuzda:)
    Nedense kayserililerde bi algi var o kadar pastirma cennetinde yasadiklari halde hepsinin(en azindan esimin ailesinden duydugum kadariyla) pastirma dendiginde soylenilen tek sey (iyyyyyykkk cok kotu kokuyor,yemiyelim kokariz gibi cumleler)
    Bende baktim bunlardan hayir yok yap kendi pastirmani Meryem dedim:)
    Seninde soyledigin gibi ilkinde bozuldu sandim ama atmadim eti ince ince kesip oyle kurutmustum eskiden koylerde yaparlarmis ya iste eyle:)
    Aslinda gercektende cok kolay sadece sabir gerektiriyo ama sonuca deger dogrusu,cocuklar cok seviyor canlari istedikce kesip ekmek arasi yiyorlar harika bi kurtarici ayni zmnda:)
    Tabi burda et ucuz oldugu icin bayagi ucuza mal oluyor bunu da belirtelim.
    Sana ufak bi tavsiye cemeni surdukten sonra ellerini islat ustunu tamamiyle duzelt goruntusu daha guzel oluyor cnm.
    Ilk denemeye gore guzel gozukuyo Ellerine saglik Ablamin:)))
    Benden boyle nazik bir post beklemiyordun degilmi:))

    Biliyorum cok uzattim ama sana birde soru sorayim:)bendemi bi blog acsam dedim sonra ne gerek var ablamin blogu var kardes kardes onu kullanalim dedim:)ne dersin?
    Blogun adinida birdalda 8 kiraz yapariz(malum 4 sende 4 te bende))))

    YanıtlaSil
  6. Böyle ekrana bakakaldım O.O. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim ya inanki cok zor degil :))

      Sil
  7. Betul ablacim ne kadar sirin bir blogun varmis masallah. Seni cok ozledim ve minik kuslar artik ne kadar buyumusular masallah. Herkeze cok selam, baltimore, maryland yada washington dc tarafinda olsanin mutlakka!! Mutlakka!!! Bekliyoruz!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim cok sevindim begenmene, bende seni cok ozledim elbette o taraflara gelirsek muhakkak ugrariz. Bende beklerim patterson taraflarina gelirsen canim, kuzucuklari opuyorum bitanem...

      Sil
  8. Elinize Saglik.Bende Amerika`da yasiyorum ve evde pastirma yapmak icin arastirma yaparken sizing blogunuzu gordum.Yaptiginiz pastirmadaki koku normal degil.Bunun onune gecmek icin Amerika`da Curing Salt veya Instacure isimli urunu kullanmalisiniz.Bu tuzlardaki Sodyum Nitrit bakterilerin uremesini engeleyerek kokmamasini sagliyor.Yakinda bende deneyecegim, Bilgi icin http://www.culinate.com/columns/ask_hank/curing_meat
    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirme icin tesekkur ediyorum, bir dahaki yapisimda ins bu onerdiginiz tuzlari deniycem. Sizin yaptiginizida gormek isterim. Sevgiler...

      Sil

Tesekkur ederim :))