5 Şubat 2013 Salı

Avocado Salatasi

     Hani nasreddin hocanin bir fikrasi var herkes biliyordur eminim :)) Nasreddin hocaya dert yanarlar "yahu hoca senin karin cok geziyor" Hoca: "olurmu canim o kadar  cok gezse bizim evede ugrardi " diye :)))
   Iste ayni hocanin karisi misali bizde geziyoruz ablamlarla :)) Biz aksamlari arada eve de ugramayi ihmal etmiyoruz tabi :)) Onlara burdan gitmeden gidilmedik yer, yenilmedik yemek kalmasin diye ugrasiyorum, bir yandanda almayi planladigim misafirlerimi aliyorum. Allahim ne kadar rahatmis evde birileri olunca misafir almak inanin kizlara bile bakmalari yeter onlar ayagimin altinda dolasmadan is yapmak misafir agirlamak ne kadar buyuk nimetmis onu anladim :)) Gitmeleri yaklastikca moralim bozuluyor icime bir agirlik cokuyor, enistelerime kiziyorum gel demeyin diye, utanmasam alismissinizdir artik onlarin yokluguna boyle idare ediverin iste diyesim geliyor :(( Iste boyle gunlerimiz hizli bir sekilde akip gidiyor.
   Bazen eyaletler arasida geziyoruz, gecen gun Philadelphia da oturan bir arkadasima ziyarete gittik birazda oralarda gezdik, ozlemisim eski muhitimi ozlem giderdik. Ordayken gittigimiz bir arap lokantasi vardi oraya goturduk onlari philly cheese steak'in tadina baktirdik, aslinda vaktimiz olsaydi lancastera gecip amishlere goturucektik ama bir gunde 2 den fazla kapi yapilmiyor bebeklerle oyuzden onu baska bir gune erteledik ins.
   New york gezimiz kaldi bir tek orayada havalarin biraz isinmasini bekliyoruz gitmek icin. Sanslarina bu sene sert bir kis oldu, aslinda bir kac senedir bu kadar soguk bir kis gecirmemistik ama onlarin kismetine bu sene boyle oldu maalesef. Hep keske biraz daha gec gelselerdi diye konusuyoruz amerikanin en guzel zamani bahar aslinda soyle nisan gibi gelselerdi hem bahceninde keyfini surerdik ozaman. Allahtan arada 3 haftaligina Orlandodaki kardesimizin yanina gittilerde azicik kemikleri isindi gariplerin :)) Ama orasida acayip sicakmis inanamiyorlar Amerikanin bir ucunda kar kis donarken diger ucunda yazin ortasi kadar sicak bir havanin olabilecegine. Nerdeyse dort mevsimi gorduler burda.
   Cok alistik onlarin varligina evde, kizlar hele en mutlu olanlarimiz o kadar cok seviyorlarki teyzelerini anlatamam, butun gun ilgi ustlerinde tabi sevilmezmi boyle teyzeler. Saklambac oynamalarmi sarki soylemelermi diyim size her dakika bir eglence var anliyacaginiz, gittiklerinde cok uzulecekler eminim :((
  Son olarak kapanis icin bir tarifim var sizlere cok hos bir salata, bir arkadasim yapmisti kahvaltida yemeye doyamadik cok guzel birsey. Bende ilk gelen misafirlerime denedim cok harika oldu siddetle tavsiye ederim, tarifi ve resimlerle sizleri basbasa birakiyorum :)) Hepinize mutlu gunler diliyorum....



Avocado  Salatasi

2 Adet avocado
Fresh mozzarella
1 kutu kucuk domates
2 adet salatalik
bir tutam maydanoz
bir tutam basil
zeytinyagi
limon





Avocadomuzu kabugunun icinde boyle dilimliyoruz 



 
                                    Sonra bir kasik yardimiyla avocadolari cikartiyoruz




                                            Bir kutu kucuk domatesi yikayip ekliyoruz



Ben bu mozzarellayi kullandim kendinden baharatli cok nefis bir tadi var.





Zeytinyaginin icinde satiliyor boyle, salatamizin zeytin yaginida burdan koydum cunku butun baharatlarin araomasi zeytinyagina gecmis lezzeti mukemmel..










Biraz icine taze feslegen (basil) ,maydanoz, salatalik tuz ve limonu da ekleyince salatamiz servise hazir hale geliyor afiyet olsun.








Bunlarda yukarida yazida bahsettigim arap restoraninda yemenizi tavsiye ettigim en unlu yemeklerinden Philly Cheese Steak ve Chiken Maroush 






11 yorum:

  1. Bayildim bu tarife... Ilk firsatta deniyecegim..

    Sevgiler

    Berrycafe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacigim begenmene sevindim canim ins begenirsin sende benim gibi, sevgiler...

      Sil
  2. salata nefisw gorunuyor Betul. ellerine saglik... ben Turk mutfagi disinda yiyemiyorum diger mutfaklari, her ne kadar bize yakin olsalarda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhancigim aslinda cokta icinde turk mutfaginin disinda bir sey yok ama tabi zevk meselesi belki avocadoyu cok sevmiyorsundur canim, sen buyur gel bir gun ben sana yapayim belki hosuna gider :))

      Sil
  3. Canim cok guldum.yaa. Bende bazen dusunuyirum demek nasraddi. Hocanin hanimi da bizim gibi geziyormus ;)).
    Gezdir gonlune gore. Bir de ne zaman gelirler.
    Eline saglik olsun. Salata harika gozukuyor. Mozarella peynirini arkadadlarda aliyirlar tadi guzel mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samirem sorma ya cok fena geziyoruz birinin bize dur demesi lazim :)) Canim bu peynir cok lezzetli muhakkak bir gun dene derim sana pisman olmiycaksin...

      Sil
  4. Betülcüm canım bu resimleri görmek bile insanı acıktırıyor ellerine sağlık canım. mozerella yerine ne kullanabilirizki acaba malum Türkiyede pahalı bir peynir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ececigim valla bayadir uzak kaldim turkiyeden ama eminim bir suru peynir cesidi vardir hic olmadi normal kasari kup kup kesip koyabilirsin canim, opuyorum.

      Sil
  5. hiç avakado yemedim ama salata çok lezziz görünüyor. Oh sefan olsun gez tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif denemen icin bir firsat canim muhakkak dene derim, cok tesekkur ederim ..

      Sil
  6. Ohh ne guzel yapmissin ellerine saglik, birgun bende denemeyi isterim, avocado gercekten de cok faydali en azindan salata ile yemis oluruz ;)
    Evde aileden birilerin olmasi ne buyuk nimet degil mi? ALlah onlari basimizdan eksik etmesin
    ne zaman donuyorlar kismetse? cok selam soyle ablalarina
    selamlar :D

    YanıtlaSil

Tesekkur ederim :))