8 Haziran 2012 Cuma

Findik Lahmacunlarim

       Hergun ne yemek yapayim diye dusunmek kadar zor bisey yoktur eminim, omrumun yarisini yedi bu soru :))) Rahmetli annecigim bize sorardi kizlar ne yemek yapiyim diye e ozamanda genciz tabi bilmiyoruz ne kadar zor bir is oldugunu, aman derdik ne istiyorsan yap bize sorma da, ah ah annecigim simdi seni daha iyi anliyorum simdi bende cocuklara soruyorum ve ayni cevabi aliyorum :((
        Esime diyorumki bir gun cok zengin olursak ilk isim bir asci tutmak olucak haberin olsun :))) Ne yemek yapayim diye dusunurken aklima lahmacun yapmak geldi diger yemeklere gore daha kolay geliyor bana, yaninada birsey yapmak gerekmiyor salata yetiyor. Diyiceksinizki delimisin lahmacun nasil kolay oluyor diye ama anlatinca anliyacaksiniz :)) Kiymami cikartip icimi hazirladim, en nefret ettigim seyde hamur mayalamaktir, sagolsun canim kardesimde beni bu zahmetten kurtardi. Normalde amerikada yasayanlar bilir burda her buldugumuzu yiyemiyoruz herseyin icine bakip uygun olmayan birsey varmi diye kontrol etmemiz gerekiyor. Genelde yiyebildigimiz hamur bulamiyordum kardesim bir marka soyleyene kadar " Rhodes" diye bir marka bildiginiz hazir dondurulmus ekmek hamuru, cok pratik bir sey herkese oneririm, bununla hemen hemen her turlu hamurisi yapabiliyorum. Pizza, pogaca, lahmacun, hamur kizartmasi, borek ne isterseniz yani. Simdi turkiyeden bakanlar guluyorlardir halimize cunku turkiyede her sokak basinda firin var ordan ekmek hamuru kolaylikla temin edilebiliyor biliyorum, ama maalesef biz burda o kadar sansli degiliz :(
      Hatta aklima geldi, gecen gun turkiyeden bir arkadasimiz gelmisti ziyarete burdanda bir kac arkadas vardi birlikte oturmus muhabbet ediyorduk, basladi bize turkiyeyi anlatmaya kendisi antepte oturuyor orda cogu zaman yemek yapmadiklarindan bahsetti. Bazen ariyorum kasabi, atiyorum yarim kilodan 5 kisilik kebap yapin diye siparis veriyorum, oda yandaki marketten patlican, biber ne lazimsa alip guzelce kebabimi yapip eve gitiriyor diyor, tabi biz agzimiz acik dinliyoruz arkadasi, nasil yani :))) Benim oyle guzel bir kebap yemem icin bana 2,5 saat uzakliktaki patterson' a gitmem gerekiyor ne aci degilmi :(
     Neyse iste gene lafi uzattim durdum, ama gelirken bana cok hos, bakir bir kahve takimi getirmis canim arkadasim M Allah herzaman o gulen yuzunu hic soldurmasin. Cok guzel gercekten, ayni buna benzer bir takimla elazigda bir cafe' de esimle kahve icmistik, simdi bende evde kahvemi yapip karsilikli esimle icip nostalji yapiyoruz :)) Resimi asagida sizlerlede paylasmak istedim ..


   
       O bahsettigim hamurlarida acip uzerine kiyma icini koyuyorsunuz, o kadar cok basit bir lahmacun. Bir sene turkiyeye gittigimizde yemistim ilk findik lahamacunlarindan, cok guzeldi kitir kitir bende onlara benzetmeye calistim deneyin pisman olmazsiniz. Sevgiyle kalin .....

















8 yorum:

  1. selam:)
    bende ny. brooklyn'deyim. yakin sayiliriz yani:)
    kasaba, kebap siparisini veren arkadasina gipda ettim:) bende evde zaman zaman lahmacun yaparim. firinin ic kisminda degil de, broil de pisirince; hazir lahmacuna daha cok benziyor. belkide bildigin birseydir ama belirteyim istedim:)
    bu arada benim de bir kiz, bir erkek ikizlerim var. 4 yasindalar:) gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  2. Betul ablacigim harika duruyor aksam aksam agzimin sulari akti
    bu hamuru nerden aliyorsun her marketde satiliyor mu?
    Ay insallah bende bulurum buralardan dedigin gibi hamur isini halledersek findik lahamcun yapmaya ne var :))
    kac derecede pisirdin?
    Ellerine saglik cok guzel gorunuyor,
    kebap konusunda ise bizim henuz 2,5 saatlik uzaklikta bile kebap yiyebilecegimiz bir yer yok, beterin beteri var misali haline sukret bence :))

    YanıtlaSil
  3. Sevgili seyhan ziyaretine cok memnun oldum, lahmacun icin broili hic kullanmadim daha once ,eminim guzel oluyordur, peki alti guzel pisiyormu sonucta o uzerini hizli bir sekilde pisiriyordur . Ikimizinde ortak bir noktasi var demekki, seninkilerin zor donemleri gecmis ne guzel ins bende cabucak atlatirim . Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nurdancigim canim benim senin gibi harika bir yemek blogu olan birinden boyle iltifatlar almak cok gururumu oksadi, tesekkur ederim. Aslinda koyayimmi koymayayimmi dusundum cok basit bir sey eminim herkes biliyordur diye ama facebook a koydum herkes guzel seyler yazinca blogumdada paylasayim dedim. Bu hamurlari ben walmarttan aliyorum ama galiba diger storelardada var . Cok yuksek ayarda aciyorsun firini 475 falan hemen bunlari hizlica pisirip cikartiyorsun , cok bakletmemen gerekiyor cok ince oldugu icin hemen yaniyor .
    Restorant konusuna gelince haklisin valla ama sonucta banada yakin diyemem yani bende yilda bir kac kere gidebiliyorum ancak napalim turkiyede degilizki canim istediginde gidip yiyelim :(

    YanıtlaSil
  5. merhaba cnm ilk kez geliyorum bloguna lahmacunu çok severiz. biz yakında olduğu için hiç evde yapmayı denemedim çok lezzetli görünüyor. 475 derece de pişirileceğini bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canim hosgeldin bloguma. Bence evde yapmayi dene bir kere cok guzel oluyor, yuksek isidaki firina atip hizli pisirmen gekiyor yoksa cok uzun sure durdumu firinda hemen kuruyor.
      Bu arada bende bloguna bir goz atma firsati buldum cok hosmus gercekten bundan sonra takipcinim yine gorusmek uzere sevgiler...

      Sil
  6. Betul canim blogunu yeni ogrendim ,1 yil onceki seylere yorum yaziyorum ama yeniyim mazur gor:) lahmacunun harcini nasil hazirladin acaba?.bende bu hamuru bos pisiriyordum ekmek gibi hic boyle kullanilacagi aklima gelmemisti guzel fikir...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah afife ablacigim yazmaniza cok sevindim, ic malzemesi olarak koyduklarim sunlar : Kiyma, bolca domates rendelenmis ( baya bir koyun sulu bir gorunumu olsun ic malzemesinin ) maydanoz, sarmisak, blendirdan gecirilmis sogan oda bol olsun, biber ve domates salcasi, sivi yag ve son olarakta birazda su ekliyorum. I sallah yardimci olabilmisimdir, gorusmek uzere.

      Sil

Tesekkur ederim :))